رولیک نوار نقاله

رولیک نوار نقاله

رولیک نوار نقاله

نوار نقاله  وظیفه انتقال مواد در داخل کارخانجات یا معادن با کمک رولیک نوار نقاله را بر عهده دارد و باعث تسریع روند جابجایی محصولات می‌شود. عمل جابجایی نوار نقاله به دو شکل مستقیم و شیب‌دار انجام می‌گیرد که هر دو روش سبب صرفه جویی در وقت و هزینه خواهد شد. یک نوار نقاله از قسمت‌های مختلفی مانند تسمه یا لاستیک نوار نقاله، فریم، گیربکس نوار نقاله، غلتک و … رولیک ها هرزگردهایی بسیار کاربردی و یکی از تجهیزات کاملا مهم نوار نقاله میباشد که وظیفه حمل و جابجایی محصول و اشیاء را دارد.

  • روان ساختن حرکت نوار نقاله
  • امکان مقاومت در برابر وزن قطعات مورد حمل و تسمه در طول مسیر

مجموعه پارت قطعات از سالها پیش در زمینه تهیه و تولید انواع رولیک و پایه رولیک نوار نقاله شروع به کار کرده است و تاکنون توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب نماید. چنانچه قصد تهیه انواع رولیگ صنعتی و… دارید با شماره های پارت قطعات تماس بگیرید.

رولیک نوار نقالهانواع رولیک نوار نقاله

رولیک رفت

کل بار قرار گرفته بر روی تسمه توسط رولیک رفت تحمل می‌شود و به همین دلیل استفاده از رولیکی با کیفیت در بخش رفت تسمه، از اهمیت زیادی برخوردار است.

رولیک برگشت

این رولیک در قسمت برگشت تسمه قرار گرفته و ممکن است از جنس پلاستیک، پلیمر یا فلز باشد.

رولیک پلیمری

رولیک پلیمری دارای بدنه‌ای از جنس تفلون یا پلی اورتان خواهد بود. رولیک های پلیمری معمولا از جنس هایی مانند رولیک تفلونی یا رولیک PTFE، رولیک پلی اورتان، رولیک PE و رولیک HDPE ساخته می شود.

رولیک فلزی

جنس کلی بدنه این رولیک فلزی بوده و فاقد قطعه پلاستیکی است. لوله این نوع رولیک ها بر طبق استاندارد DIN2394و از جنس ST37 هستند.

رولیک نوار نقاله
رولیک قابل تعویض

رولیک قابل تعویض در صورت خرابی به راحتی قابل تعویض خواهد بود و هیچ پیچیدگی برای باز کردن آن‌ها از نوار نقاله وجود نخواهد داشت.

رولیک ضربه گیر

در رولیک‌های ضربه گیر یک لایه پلاستیکی اضافه وجود دارد که وظیفه مهار کردن وزن اضافه محصولات را بر دوش می‌کشد. این کار سبب افزایش طول عمر تسمه شده و از ورود ضربه به آن جلوگیری می‌کند.

رولیک پرسی

تمام قطعات رولیک پرسی به هم پرس شده و عوض کردن آن‌ها کار آسانی نیست. این قطعات شامل: بلبرینگ رولیک، شفت رولیک و کاسه نمد های رولیک هستند.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *