قطعات سنگ شکن فکی

قطعات سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی از مهمترین نوع سنگ شکن ها می باشد که معمولاً به عنوان سنگ شکن اولیه در معادن مورد بهره برداری قرار می گیرد. این سنگ شکن جهت انجام عملیات خردایش سنگ ها در ابتدای پروسه سنگ شکنی و فرآوری مواد معدنی و شن و ماسه استفاده می شود، این سنگ شکن ها بدلیل قرار گرفتن در معرض سایش به گونه ای خاص طراحی شده و همچنین جنس این مواد را از فولاد منگنزدار انتخاب شده است که باعث افزایش عمر قطعات و کاهش استهلاک ناشی از کارکرد دستگاه شده است.

سنگ شکن فکی اولین دستگاهی‌ است که در خط فرآوری سنگ‌های معدنی نصب شده و وظیفه کوچک‌کردن سنگ‌های بزرگ به قطعاتی کوچک را بر عهده خواهد داشت. سنگ شکن فکی توانایی خردایش سنگ‌هایی با اندازه بالاتر از ۱۵۰ میلی‌متر را دارد. بسته به اندازه دهانه ورودی این سنگ شکن، نوع آن تعیین می‌شود. عمل خرد کردن سنگ‌ها در سنگ شکن فکی توسط دو فک ثابت و متحرک انجام می‌شود. پس از ورود مواد معدنی به داخل دستگاه، شانه ثابت فک در سر جای خود قرار گرفته و شانه متحرک با حرکت به سمت فک ثابت، به سنگ‌ها فشار وارد می‌کند که نتیجه آن کوچک شدن اندازه آن‌ها است.

سنگ شکن فکیانواع سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی تک توگل

اجزای و مکانیزم کار در نوع تک توگل به این صورت است که حرکت فک متحرک به طرف جلو و عقب و بالا و پایین می باشد و بدلیل اینکه حرکت به آرامی صورت می گیرد فشار بر روی فک ها کمتر از نوع جفت توگل می باشد و نسبت دهانه تغذیه آن نیز کوچکتر می باشد و برای سنگ های سخت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سنگ شکن فکی جفت توگل

همچین اجزا و مکانیزم در نوع جفت توگل به این صورت است که، حرکت در فک ها  بصورت نوسانی و به طرف عقب و جلو می باشد. و برای سنگ های سخت و خیلی سخت مورد استفاده قرار می گیرد. دهانه تغذیه نسبت به نوع تک توگل بزرگتر و فشار در بین فکها بیشتر ( قابلیت خرد کردن سنگ های بزرگتر) خواهد بود.

قطعات سنگ شکن فکیقطعات و اجزای سنگ شکن فکی

از قطعات مهم سنگ شکن فکی می توان به موارد زیر اشاره کرد. پارت قطعات آماده تهیه انواع قطعات سنگ شکن فکی و همچنین لوازم یدکی سنگ شکن فکی به تمامی نقاط ایران است. جهت مشاوره و خرید قطعات با شماره های ما تماس بگیرید.

  1. شانه فک ثابت سنگ شکن فکی
  2. شانه فک متحرک سنگ شکن فکی
  3. فک بند سنگ شکن فکی
  4. یاتاقان فک سنگ شکن فکی
  5. توگل فک سنگ شکن فکی
  6. پشت فک سنگ شکن فکی
  7. ناودانی کوتاه سنگ شکن فکی
  8. ناودانی بلند فک سنگ شکن فکی
  9. شفت لنگ فک سنگ شکن فکی
  10. الکتروموتور سنگ شکن فکی
  11. بلبرینگ سنگ شکن فکی
  12. بغل بند سنگ شکن فکی
  13. در پوش ها و قطعات سنگ شکن فکی

 

جنس قطعات و اجزای سنگ شکن فکی

بدنه دستگاه برای جلوگیری از شکست ناشی از فشار و بار زیاد بصورت یک تکه تهیه شده و زره فک ها از جنس فولاد منگنزی مولیبدن دار بوده که مقاومت بسیار بالایی در مقابل سایش دارند. زره ها توسط فک بندهایی که به بدنه و توگل پیچ شده اند نگه داشته می شوند، به همین دلیل تعویض زره های فک به راحتی صورت می پذیرد. بلبرینگ های استفاده شده در این دستگاه تا ۶ برابر بار وارد شده را تحمل می نمایند.

در ساخت پیچ و مهره ماردون، پیچ های یاتاقان، پیچ های مهار شانه فک و عصایی از فولاد فرگوته استفاده شده است که باعث افزایش طول عمر آنها در بارگذاری های سنگین می گردد . جنس شفت اصلی سنگ شکن های فکی از فولاد MO 40 است، همچنین بغل بند ها از فولادهای ضد سایش ساخته شده اند . محل یاتاقان های بدنه توسط دستگاه ثابت تراش بورینگ به صورت یکپارچه تراشکاری شده است که این امر در افزایش طول عمر رولبرینگ ها و کارکرد بدون لرزش و صدای دستگاه نقش بسیار مهم و سازنده ای ایفا می کنند.

همچنین توگل های مورد استفاده از فولاد کربنی که به صورت یکپارچه ریختگری شده، ساخته شده است. پوشش فک ها از زره می باشد که سنگ در میان آنها خرد می شود، جنس زره ها از فولاد ریخته گری و مقاوم در برابر ضربه و سایش می باشد. سنگهایی که سخت و فرساینده هستند مثل سنگ آهن، کوارتزیت و کلینکر ،فلدسپات ، دولومیت ، گچ، آهک و . . . به راحتی توسط این سنگ شکن خرد می شوند.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *